Etusivu Hyvänmielentori Tapahtumat Palvelut Historia Kuvagalleria Liity jäseneksi Yhteystiedot Ota yhteyttä
Architecture

Kokkolan Koivuhaka on vireä ja vetreä asuinalue Mesilän, Öjan ja Ykspihlajan välimaastossa. Alue on kuuluisa upeista ulkoilualueistaan sekä siitä, että harva asuinalue pääsee kehaisemaan sillä, että alueelta löytyy golfkenttä, pari ratsastustallia ja ravirata puhumattakaan kirjastosta sekä liki täydellisistä terveyspalveluista. Koivuhaan sydämessä sijaitsee Palkkari eli Kongi eli Palvelukeskus, josta löytyy muun muassa kuntosali, kirjasto, apteekki sekä ruokakauppa.

Hyvänmielentori

Sijaitsee Kokkolan Koivuhaassa, palvelukeskuksessa os. Mäntynäädänkatu 6. Avoinna tiistaisin 13-16 keskiviikkoisin 10-14 torstaisin 10-14 ja lauantaisin 10-14.
Meiltä saat hakea omiin tarpeisiin ilmaiseksi!! Vastaanotamme puhdasta ja ehjää tavaraa, vaatteita y.m.. Myös muutoissa ylimääräiset tavarat ja kuolinpesien tavarat otamme mielellämme vastaan. Tällä hetkellä meillä ei ole kuljetusta.

HUOM! Olemme suljettu 6.12

We are closed 6.12

Huom!! Uudet aukiolo ajat on seuraavat: ti 13-16, ke 10-14, to 10-14 ja la 10-14 Tervetuloa!!

HUOM!

ÄLKÄÄ JÄTTÄKÖ TAVARAA ULOS. MEILLÄ EI OLE MINKÄÄNLAISTA KULJETUSTA ROSKILLE.

Tapahtumat

Kokkolan Koivuhaan asukasyhdistys Yhdistyksen tavoitteena on toimia alueen kaikenikäisten asukkaiden elinolosuhteiden, asuinympäristön ja viihtyvyyden parantamiseksi. Yhdistys järjestää virikkeitä asukkaille kaikenikäisten ja erilaisten perheiden yhteisien tilaisuuksien muodossa. Lisäksi yhdistys pyrkii antamaan tukea ja apua erilaisten asukkaiden sopeutumiseen asuinalueelle. Huom! Järjestämme Jouluruokailun 23.12.2023 Klo 15:00 Koivutuvalla yksinäisille ja vähävaraisille. Ilmoittauttumiset Irjalle puh.040-5484413 tähän kattaukseen sopii 40 henkilöä. Toinen kattaus on klo 16:00 ja myös ilmoittautua myös Irjalle.puh.040-5484413. Tervetuloa!!!!

Palvelut

Koivuhaka on palveluiden osalta varsin omavarainen: kaupunginosan keskustasta löytyy kauppoja, terveyskeskus , kirjasto, parturi, kuntokeskus, ravintola, apteekki ja ala-aste. Asuinalueet levittäytyvät keskustan ympärille; alueella on kerros-, rivi- ja omakotitaloja. Paikallisliikenteen bussivuorot löytyvät tästä.

Historia

Koivuhaka (ruots. Björkhagen) on kaupunginosa Kokkolassa. Alue on rakennettu pääosin 1970-luvulla; Koivuhaassa järjestettiin asuntomessut vuonna 1975. Kaupunginosa sijaitsee Kokkolan keskustasta noin 3 kilometriä länsilounaaseen, ja se edustaa ns. satelliittikaupunkimallia. Koivuhaka on asukasluvultaan suurin Kokkolan kaupunginosa, joka rakennettiin pääosin 1970-luvulla kaupunkiin muuttavan väestön asuntotarpeen vuoksi. Asukkaiden keski-ikä on 2000-luvulla ollut lähelle 50 vuotta, ja Koivuhaan asukkaista melko harva on ruotsinkielisiä. Koivuhaka sijaitsee aiemmalla ns. lahjoitusmaalla, jonka Ruotsin kuningas aiemmin perusti Kokkolan kaupunkia perustaessaan 1600-luvulla kaupungin ympärille vyöhykkeeksi, jolle ei saanut rakentaa. Sittemmin 1900-luvulla Koivuhaassa sijaitsi ykspihlajalaisten maatilojen laidunmaita, kunnes kaupunki 1960-luvulla pakkolunasti alueen itselleen. Aivan ensimmäisinä vuosina 1970-luvulla Koivuhakaa rakennettaessa siellä asui noin 3 500 asukasta, mutta kaupunginosa kasvoi pian. Koivuhaan tontit ovat suuria verrattuna moniin muihin kaupunginosiin Kokkolassa, alue on vehreä ja maastoltaan tasainen. Vuodenvaihteessa 2016–2017 Koivuhaassa oli 3 457 asukasta.

Kuvagalleria

Liity jäseneksi